Problemele din Marea Roșie nu afectează doar transportul maritim, ci au și un impact semnificativ asupra economiei globale. Decizia companiilor de transport maritim de a evita zona din jurul Capului Bunei Speranțe și de a redirecționa navele pentru a evita atacurile militanteilor Houthi a dus la creșterea costurilor și la prelungirea timpului de călătorie. Aceste perturbări au generat un lanț de consecințe, inclusiv creșterea costurilor cu combustibilul și reducerea capacității industriei de containere între Asia și nordul Europei și Marea Mediterană.
Maersk, una dintre cele mai importante companii de transport maritim la nivel global, a estimat că capacitatea industriei de containere între Asia și nordul Europei și Marea Mediterană va fi redusă cu între 15% și 20% în al doilea trimestru al anului. Avertismente similare au venit și din partea altor mari companii de transport maritim, cum ar fi Hapag-Lloyd din Germania.
Aceste companii sunt nevoite să-și adapteze rutele și să-și redirecționeze navele pentru a evita zonele de conflict din Marea Roșie și Golful Aden. În plus, decizia de a evita Canalul Suez și de a ocoli Capul Bunei Speranțe în Africa a dus la creșterea timpului de călătorie și la necesitatea de a face escală în porturi care nu sunt destinația finală. Aceasta generează costuri suplimentare și complică gestionarea lanțului de aprovizionare.
Întrucât aceste perturbări se estimează că vor continua cel puțin până la sfârșitul anului 2024, industria globală trebuie să găsească soluții alternative pentru a face față acestor provocări. Companiile ar putea fi nevoite să caute rute alternative sau să investească în securitatea convoaielor pentru a proteja navele în tranzit prin aceste zone periculoase.